درمان دیسک گردن

درمان گردن درد با روش ترکشن گردن

کشش گردن (ترکشن گردن) اغلب  در فیزیوتراپی ها به عنوان درمان استفاده میشود که روشی  موثردر درمان گردن درد و رادیکولوپاتی گردن (ضایعات دیسک گردن) است. ترکشن گردن شامل کشش آرام گردن است که فشار را از روی دیسک گردن و ستون فقرات در ناحیه گردن کاهش میدهد.

فیزیوتراپی برای گردن درد

اگر گردن درد دارید و یا درد از گردن  به سمت بازو و کتف منتشر میشود، ممکن است  پزشک برای کمک به درمان این شرایط ، شما را به فیزیوتراپی ارجاع دهد. گردن درد میتواند توانایی شما را در چرخش گردن، بالا و پایین بردن گردن و یا انجام فعالیت های عادی مانند خوابیدن یا ورزش کردن محدود کند.

یک یا چند مورد زیر میتواند علائم گردن درد  باشد:

  • درد درمهره های گردن ویا اطراف آن
  • درد در یک شانه ویا هر دو طرف شانه
  • احساس درد یا بی حسی ویا سوزن سوزن شدن در بازو یا دست

از آنجا که بسیاری از علائم ناشی از گردن درد در قسمت های مختلف احساس میشود؛ برای تشخیص قطعی و انتخاب روش درمانی مناسب میتوانید به پزشک مراجعه نمایید.

اگر برای درمان  وضعیت دردناک گردن خود به یک متخصص مراجعه کنید؛ وی احتمالا ارزیابی اولیه را انجام داده و سپس درمان های مختلفی را تجویز میکند. یکی از این موارد درمان به روش کشش گردن یا ترکشن گردن  است. که موثرترین روش درمان گردن درد  میباشد.

 مکانیسم درمانی ترکشن یا کشش گردن 

کشش گردن برای اهداف مختلف میتواند استفاده شود:

میتواند برای کمک به کاهش نیرو های فشاردر گردن استفاده شود، همچنین میتواند باعث کاهش فشار از روی دیسک هایی که بین مهره های گردن قرار دارند بکار گرفته شود.

همچنین باعث رفع تنگی کانال نخاعی گردن میشود .

علاوه بر این ترکشن  میتواند به کشش عضلات و ساختار مفاصل  اطراف گردن کمک کند.

 روش ترکشن برای درمان بیماری های زیر مورد استفاده قرارمیگیرد:

  • فتق دیسک و برامدگی(بالجینگ) دیسک گردن
  • کشیدگی های گردن
  • ارتروز گردن
  • اسپاسم عضله گردن
  • رادیکولوپاتی (ضایعات چندین  دیسک گردن)

اگر هریک از این علائم را دارید؛ با پزشک خود  مشورت کنید تا تشخیص دهد که ترکشن گردن برای شما  مناسب است یا خیر. پزشک می تواند روش درمانی مناسب را به شما توصیه کند.

ایا کشش گردن کارساز(موثر)  است؟

با در نظر گرفتن انواع روش های درمان پزشکی در کلینیک ها و  فیزیوتراپی، تحقیقات نشان میدهد روش ترکشن یا کشش گردن موثرترین، سریع ترین و بی عارضه ترین روش درمانی است .

پزشکان معتقدند  که انجام ترکشن  در کوتاه مدت باعث ازبین رفتن درد میشود. همچنین استفاده دراز مدت از ترکشن باعث بهبود قابل توجه  بیماری های گردن میشود.

ایا انجام ترکشن در منزل انجام پذیر است؟

انجام کشش گردن یا ترکشن گردن برای افردی که سابقه عمل جراحی ندارند در منزل قابل انجام است . متخصصین به بیمار توصیه میکنند که از دستگاه ترکشن گردن مراکش مدل C7 که جزو دستگاه فیزیوتراپی خانگی محسوب می شود چگونه استفاده بشود .

 دستگاه ترکشن مراکش در مقایسه با نمونه های موجود در مراکز درمانی بسیار سبک تر و کوچکتر بوده و قابلیت حمل اسان دارد. همچنین بیمار پس از خرید دستگاه ترکشن میتواند علاوه بر  استفاده از فیلم ودفترچه راهنما دستگاه ، به صورت رایگان از مشاوره متخصصین استفاده نمایند.

ازجمله ویژگی و مزایای دستگاه ترکشن مدل C7 در مقایسه با سایر دستگاه های ترکشن موجود دربازار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. دستگاه بسیار سبک و قابل حمل است و قابلیت استفاده درهر زمان و مکان را دارد.
  2. برخلاف سایر دستگاه های موجود دربازار، بیمار برای استفاده از دستگاه به صورت دراز کش (خوابیده به پشت) قرارمیگیرد.
  3. به این ترتیب وزن سر بیمار از روی ستون فقرات برداشته میشود با اعمال نیروی کشش کمتری ترکشن انجام میشود ودر نتیجه به سر چانه و سایر نقاط نیروی کمتر وارد میشود و بیمار احساس ناخوشایندی  ندارد.
  4. دارای یکسال گارانتی شرکتی و خدمات پس فروش میباشد.
3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *