دلیل دیسک کمر

مهم ترین دلایل دیسک کمر

اگر به بیماری دیسک کمر یا همان فتق دیسک بین مهره ای مبتلا هستید، و یا اگردوست دارید که هیچوقت به آن مبتلا نشوید، درست آمده‌اید! در هر دو صورت دانستن دلیل دیسک کمر کمک بسیار بزرگی به شما خواهد کرد. به امید سلامتیِ روز افزون برای شما خوانندۀ گرامی. با ما همراه باشید.

مهم ترین دلیل دیسک کمر چیست؟

واقعیت این است که نمی‌توان تنها یک عامل را مهم ترین دلیل ابتلا به دیسک کمر دانست. دیسک کمر از بیماری هایی است که راههای زیادی ممکن است به آن منتهی شود. در این مقاله به برخی از مهم ترین دلایل ابتلا به دیسک کمر خواهیم پرداخت:

ورزش نکردن یا ورزش غیر اصولی

 یکی از علل ایجاد دیسک کمر مرتبط با ورزش است. افرادی که در طول زندگی براساس یک برنامه تمرینی منظم و به صورت اصولی ورزش می‌کنند کمتر دچار مشکلات از قبیل کمر درد، دیسک کمر، دردهای عصب سیاتیک و … می شوند اما ورزش های صحیح و علمی زیرا ورزش کار های حرفه ای هم که ورزش های غیر اصولی انجام داده اند با عارضه بیرون زدگی دیسک کمر یا گردن مواجه شده اند.

اضافه وزن

با افزایش وزن مقدار زیادی چربی در شکم جمع میشوند. شکم بزرگ موجب ایجاد گودی کمر می شود و ممکن است لگن به سمت جلو متمایل شود. این افزایش تقعر در ستون مهره کمری باعث وارد شدن فشار بیش از حد به دیسک بین مهره ای و مفاصل بین مهره ها میشود. قسمت پایینی ستون مهره بیشترین میزان وزن تنه را تحمل میکند به همین دلیل با افزایش وزن این فشار نیز مضاعف می شود و می تواند دلیل دیسک کمر باشد.

جابجا کردن اشیا سنگین

دلیل دیسک کمر

در صورت امکان اشیا سنگین را مستقیم از زمین بلند نکنید زیرا که فشار زیادی به مهره ها وارد می سازند. در صورت اجبار می بایست با روش صحیح این کار انجام شود تا مجبور نباشید به دلیل دیسک کمر تا آخر عمرتان برای بلند کردن اجسام از دیگران کمک بگیرید! جلوی وسیله‌ای كه قرار است بلند كنید، با پاهای كمی باز و محكم بایستید، عضلات شكم را سفت كنید و از عضلات پای خود برای بلند كردن جسم كمك بگیرید. جسم را به بدن خود نزدیك كنید و به آرامی با باز كردن زانوها بلند شوید. از حركات تند و با شتاب بپرهیزید.

نشستن نامناسب روی زمین، صندلی و در هنگام رانندگی

دلیل دیسک کمر

بله، حتی نشستن نادرست پشت فرمان یا روی زمین هم می تواند یکی از دلایل ابتلا به دیسک کمر باشد. طبق آمار ۷۵ درصد از احساس خستگی های زودهنگام، دردهای مرتبط با عضلات و مفاصل به دلیل وضعیت نادرست نشستن هستند. ۲۵ درصد آنها نیز به دلیل عدم تعادل میان فعالیت و استراحت به وجود می آیند. در هنگام نشستن سعی کنید پاها را روی هم قرار ندهید. پاها در زاویه بیش از ۹۰ درجه با بالا تنه قرار دهید. صاف بنشینید و ستون مهره ها را خم نکنید.

موارد دیگری که هر یک می‌توانند به مرور زمان می توانند باعث ابتلا به دیسک کمر شوند:  ایستادن در حالت نامناسب، جای خواب نامناسب، فعالیت جسمانی زیاد و ناجور،  خم شدن و کش آمدن ناصحیح، ضعف ستون اسکلتی، بروز پارگی و رگ به رگ شدن یا دررفتگی و برآمدگی دیسک بین مهره‌ها یا رباط و اعصاب و عضلات، ناهنجاری‌های مادرزادی،  تصادفات و سقوط، حاملگی، عفونت‌ها، سرطان‌ها، فشارهای روحی و عصبی، اختلالات مغزی و طناب نخاعی.

اطلاعات کامل درمورد فتق دیسک بین مهره ای یا همان دیسک کمر

موثر ترین راههای درمان دیسک کمر

مطالعه درمورد دیسک کمر و دلایل ابتلا به آن به زبان انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *